Je bent niet ingelogd.

Aankondigingen

Welkom bij motorforum A35, het nieuwste motorforum van oost Nederland!
Je moet je eerst registreren voordat je nieuwe onderwerpen of reacties kunt plaatsen. Veel plezier!

#1 01-04-2013 00:07:49

KochNL
Gebruikers
Geregistreerd: 23-05-2012
Posts: 22
Website

Toerfiets kopen

Luitjes,

Ik ben na jarenlang genot van mijn huidige Yamaha XJ600S toe aan iets nieuws. Of nouja wat heet, tweedehands, maar nieuw voor mij :-) Ik wil een lekkere toerfiets om kilometers mee te vreten. Voor mij is belangrijk dat er weinig onderhoud aan zit (dus betrouwbaar), comfortabel en toch relatief sportief. Budget is max. incl alles €4500, maar dat hoeft heus niet op.

Ik denk nu aan deze modellen en zou graag eens verkennend een proefrit maken op elk van deze fietsen. Waar zou ik dat kunnen doen? Een particuliere verkoper wil ik daarvoor alleen vragen als ik ook specifiek overweeg om zijn motor te kopen, terwijl ik nu nog simpelweg aan het verkennen ben.

- Honda ST1100 (met corbin zadel?)
- Suzuki V-Strom DL650
- Suzuki V-Strom DL1000
- Yamaha XJ900S Diversion

Jullie hebben hier vast goede tips/ideeën over en ik ben benieuwd! :-)

Offline

#2 03-04-2013 19:39:14

AxelG
Gebruikers
Geregistreerd: 09-06-2012
Posts: 14

Re: Toerfiets kopen

Hallo KochNL,
Een motorfiets met weinig onderhoud blijft deels mazzel hebben en deels goed opleeten bij de aankoop. Uiteraard opletten bij alle delen waar speling kan zorgen voor dure reparaties (achterbrug, balhoofd, wielnaven, blok,..). Ketting en tandwielen zijn niet zo duur, remschijven zijn daarintegen erg duur. Kijk ook naar bv. pekelschade en onderzijde uitlaat. En als je erop rijdt dat ie lekker spoort (losse handen laten uitrollen).
Jouw modellen ken ik persoonlijk niet, wel zou ik gewoon naar dealers gaan kijken en een rit gaan maken. Sommige modellen kunnen gewoon tegenvallen.
Succes,
Axel


Triumph driver (meestal althans)

Offline

#3 06-06-2013 07:17:36

KochNL
Gebruikers
Geregistreerd: 23-05-2012
Posts: 22
Website

Re: Toerfiets kopen

Top! DankU

Offline

Forum footer