Je bent niet ingelogd.

Aankondigingen

Welkom bij motorforum A35, het nieuwste motorforum van oost Nederland!
Je moet je eerst registreren voordat je nieuwe onderwerpen of reacties kunt plaatsen. Veel plezier!

#1 08-06-2012 11:26:09

henk
Gebruikers
Van: Borne
Geregistreerd: 08-06-2012
Posts: 15

Motorpak en helm

Ik ben aan het kijken naar een motorpak en helm. Maar er zijn zoveel verschillen , dat ik eigenlijk niet weet welke goed is en wat de ervaringen zijn. Ik zie door de bomen het bos niet meer! Wie kan mij daar bij helpen? hmm

Alvast bedankt ,
Henk Timmerije

Offline

#2 11-06-2012 06:06:36

Harm Hoek
Oprichter / Beheerder
Geregistreerd: 21-05-2012
Posts: 269
Website

Re: Motorpak en helm

Hallo Henk,

Wat voor jas, broek, helm, handschoenen en laarsen je neemt is erg persoonlijk.
Toen ik 27 jaar geleden begon met motorrijden had ik eerst mijn vaders leren motorjas en broek,
totdat mijn kameraad er een had niet van leer en dat bevalt mij beter. Het plakt zomers niet aan mijn huid(door iets eronder te doen kun je dit trouwens voorkomen), behoeft geen onderhoudt met vet/spray en als het heel hard regent blijft mij huid ook na uren rijden toch nog droog.
Veel motorjassen hebben rug, elleboog, schouder en ander protectie en er zijn ook motorbroeken die bovenbeen, knie en ander protectie hebben. Ook zijn er jassen die extra opvallen door een gele of ander opvallende kleur. Zien en gezien worden !!!

Als ik jouw was zou ik kiezen voor een intergraalhelm of een systeemhelm en niet voor een helm waarbij de kin niet beschermd is. Pinluk in het visier is ervoor om het beslaan van jouw visier te voorkomen en met ingebouwde zonnevisier dat erg handig en praktisch is hoef je geen zonnebril te dragen. Komt het zonnetje doe je 'm ervoor en verdwijnt íe doe je 'm weer omhoog.
Nogmaals bij beide zijn je hele hoofd en vooral kin beschermd, denk daarbij aan een valpartij.
Het voordeel van een systeemhelm is dat je 'm kunt openklappen, het nadeel is dat deze dan wel iets gehorige is, maar dat kun je weer opvangen door aangemeten oordopjes te gebruiken, ook bij een standaard intergraalhelm geen overbodige luxe.  Een tip ;laat je ze aanmeten zorg er dan wel voor dat je daarvoor je oren hebt schoonlaten spuiten. Op motorbeursen zijn er vaak aantrekkelijke acties bv 2 paar setjes voor € 120,-
Motorlaarsen en hanschoenen moet je nooit te strak kopen, i.v.m. met de bloedsdoorstroming en het gemak. Ook bij handschoenen heb je weer leer en geen leer met de voor- en nadelen.
Bij motorlaarsen zijn verharde neuzen en een rits met klittenband ideaal. Extra versteviging op de plekken(slijtage) bovenop de laarsen i.v.m. met de schakelpedaal zorgt ervoor dat de laars langer meekan. Laarsen met aan de zijkanten bescherming voor de uitstekend botje aan de zijkant van je voet is ook aan te bevelen, mocht je ooit onderuitgaan.

Als rijschool krijg ik wekelijks mail van bedrijven met behoorlijke kortingen voor o.a. jassen, broeken, handschoenen en helmen. Heb je interesse mail me dan op het mailadres info@harmhoek.nl dan zend ik jouw deze toe.

Harm Hoek

Offline

#3 26-05-2016 09:55:26

Ennovative
Gebruikers
Van: Almere
Geregistreerd: 26-05-2016
Posts: 3
Website

Re: Motorpak en helm

Wellicht dat dit handig is voor toekomstige gebruikers, want er zijn uiteraard voldoende gebruikers die de verschillende motorkleding materialen al hebben gepast en hun ervaringen hebben gedeeld. Wellicht een rare link, maar toch: http://goedkope-motor.nl/kleding als je hier doorklikt naar broeken, jassen of helmen zie je tabellen met gebruikers ervaringen. Tevens vond ik hier materialen die worden aangeraden.

Komt er op neer dat:
Sportieve/recreatieve rijders vaak voor leer kiezen i.v.m. veiligheid en sportief uiterlijk.
Woon-/Werkverkeer kiest voor textiele pakken i.v.m. regen, comfort en veiligheid.
Tour/Choppers kiezen voor van alles, maar voornamelijk casual kleding als Kevlar en Leer.

Hoop dat toekomstige bezoekers hier wellicht iets aan hebben.


Verder kijken dan je neus lang is | Goedkope Motor | Life is too short, so live your life (maar wees er zuinig op, want je leeft maar één keer)

Offline

Forum footer