Je bent niet ingelogd.

Aankondigingen

Welkom bij motorforum A35, het nieuwste motorforum van oost Nederland!
Je moet je eerst registreren voordat je nieuwe onderwerpen of reacties kunt plaatsen. Veel plezier!

#1 11-07-2012 20:21:23

Jordy Groot
Gebruikers
Geregistreerd: 19-06-2012
Posts: 1

Motor Kopen

Hallo iedereen!

ik heb recentelijk mijn motorrijbewijs gehaald en de volgende stap is het aanschaffen van mijn 1e motor. Hoogstwaarschijnlijk zal dit geen nieuwe motor worden maar een tweedehandse. Aangezien ik nog een leek ben in het hele motorgebeuren ben ik benieuwd waar ik op moet letten en richt ik mij tot de meer ervaren motorrijders hier op het forum.

Mijn vraag is dan ook waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een (tweedehands) motor, wat is belangrijk en welke dingen moet ik absoluut navragen bij de verkoper?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Groet,
Jordy

Offline

#2 16-07-2012 18:53:35

Harm Hoek
Oprichter / Beheerder
Geregistreerd: 21-05-2012
Posts: 269
Website

Re: Motor Kopen

Hallo Jordy,

Het BRAVO stencil te vinden bij dowmloads op de site van www.harmhoek.nl geeft in grote lijnen aan waarop je kunt letten bij aankoop van een 2e hands motor.
Wat prijzen betreft kijk op internet en vergelijk.
Koop niet zomaar een motor, maar rijd er ook een tijd op( door er een te huren of te lenen).
Ben je dan nog tevreden over de motor en de rijcapaciteiten en lichamelijk nog steeds fit, ga dan onderhandelen en koop nooit te snel. De hele motorhandel ligt op z'n kont, dus er kan goed gehandeld worden. En oh ja neem iemand mee die technisch verstand van motoren heeft of laat de motor die je wilt keuren, zodat je kat in de zak koopt.

Harm

Offline

#3 16-07-2012 19:15:16

Harm Hoek
Oprichter / Beheerder
Geregistreerd: 21-05-2012
Posts: 269
Website

Re: Motor Kopen

P.s.
Ik bedoelde dus "Geen kat in een zak koopt".
Ja....... dyslectisch zijn heeft soms z'n nadelen.

Harm

Offline

#4 22-08-2012 16:04:45

simone bergink
Gebruikers
Geregistreerd: 27-06-2012
Posts: 3

Re: Motor Kopen

Hallo Harm,

Bedankt voor je telefoontje over de mogelijkheiden om eventueel een motor aan te schaffen. Gaan we zeker wat mee doen. Mijn man Martin wil ook heel graag een keer meerijden met een rit op zondag. Heb hem al gezegd dat hoe hij zich aan moet melden.
Als het hier thuis te regelen is wil ik zelf ook zeker nog een keertje mee!

Groeten van Simone Bergink

Offline

#5 26-05-2016 10:01:06

Ennovative
Gebruikers
Van: Almere
Geregistreerd: 26-05-2016
Posts: 3
Website

Re: Motor Kopen

Jordy Groot geschreven:

Hallo iedereen!

ik heb recentelijk mijn motorrijbewijs gehaald en de volgende stap is het aanschaffen van mijn 1e motor. Hoogstwaarschijnlijk zal dit geen nieuwe motor worden maar een tweedehandse. Aangezien ik nog een leek ben in het hele motorgebeuren ben ik benieuwd waar ik op moet letten en richt ik mij tot de meer ervaren motorrijders hier op het forum.

Mijn vraag is dan ook waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een (tweedehands) motor, wat is belangrijk en welke dingen moet ik absoluut navragen bij de verkoper?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Groet,
Jordy

Super nuttig topic, dus dacht breng hem weer tot leven. Misschien dat andere hier nog aanvulling op hebben.

- Prijzen van vergelijkbare motoren vergelijken met motoren op Marktplaats en andere handelsites, voordat je een motor koopt.
- Altijd afdingen op eventuele krasjes, beschadigingen of mankementen die je ziet.
- Keur de motor middels BRAVOK.
- Vraag altijd naar onderhoud (boekje).
- Technische (motor) vriend meenemen kan nooit kwaad.
- Proefritje en kijken hoe hij 'staat' qua uiterlijk, 'zit' qua comfort.
- Persoonlijk raad ik niet meer dan 600 tot 750 cc aan (ook al ben ik zelf op een 1000 begonnen).


Verder kijken dan je neus lang is | Goedkope Motor | Life is too short, so live your life (maar wees er zuinig op, want je leeft maar één keer)

Offline

Forum footer